söndag 1 januari 2012

Då var det dags igen

Idag är det den första januari 2012. Det är alltså första dagen på det nya året och jag vet inte hur det är med er andra, men jag måste alltid ha en inkörsperiod innan det nya årtalet sitter som en reflex i ryggmärgen. Men det är inte bara dags för ett nytt år igen, det är även dags för ännu en Daniel Sundström-blogg. Det var säkert ett helt(!) halvår sedan sist, men innehållsmässigt lär det knappast bli några större förändringar den här gången.

Egentligen vet jag inte varför den här bloggen har skapats. Jag har ju inte så mycket att säga nuförtiden, så det känns på något sätt lite överflödigt med ett sådant här verktyg. Men kanske kan mina skriverier roa någon och ge lite tidsfördriv emellanåt. I sådant fall är man mer än välkommen att kommentera det som skrivs, så blir det lite roligare för alla inblandade (mest mig).

Så vad kan ni som läsare förvänta er att finna här då? För enkelhetens skull väljer jag att sammanfatta det som "reflektioner om tingen i sig", men mest bara för att jag skall kunna komma undan med ett svar som inte inbegriper orden "jag vet inte". Sedan får vi se hur länge jag tycker att det finns någon mening med detta och hur länge jag därmed orkar härda ut. Men vem vet, vi kanske sitter här om två år och inser att bloggen lever och mår bra? Vi kan väl alltid hoppas.

Under tiden så tycker jag att ni alla kan fatta era händer tillsammans med mig så gör vi den här resan tillsammans, som ett enda stort och mysigt kollektiv.

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar